9786054635771
542398
https://www.hesapli24.com/bitlisli-sukri-divani
Bitlisli Şükrî Dîvânı
8.12
2019 yazında Berlin'de "Berlin Devlet
Kütüphanesinde Bulunan Kayıtsız Türkçe
Yazmaların Tespiti" projesi kapsamında Şükrî
Dîvânı'nın ortaya çıkarılmasıyla kayıp eserler
zincirinden bir halka daha eksilmiştir. Şükrî-i Bidlisî
olarak ünlenen şairin dîvânı, Dulkadiroğulları'nın son
yöneticisi Şehsüvaroğlu Ali Bey'in mahdumu Üveys
Bey'in isteği üzerine, 16 asrın ilk çeyreğinde
hazırlanan mecmuada yer almaktadır.
Daha önce Selîm-nâme adlı manzum tarihi
dolayısıyla tarih araştırmacılarının ve eserinde
kullandığı dil ve üslûp açısından dil
araştırmacılarının ilgisini çeken Bitlisli Şükrî, Anadolu
topraklarında Nevâyî üslûbunu canlı tutmaya çalışan
şairlerdendir. Bu gayreti ve tercihi, Selîm-nâme'de
ortadadır. Dîvânında da şairin aynı üslûbu tercih
ettiği görülmektedir.
Bu çalışmanın odak noktasını dîvân metni teşkil
etmektedir. Çalışmada ayrıca bir giriş bölümüne yer
verilmiş, burada Şükrî'nin hayatı, eserleri, dîvânın
öne çıkan hususiyetleri ele alınmış; çalışmaya konu
dîvânın bulunduğu mecmua hakkında malûmat
verilmiştir.
Anadolu'da Nevâyî tesiri konusunda yürütülen
çalışmalara katkı sağlaması umulan bu eserin ayrıca
payitahttan uzakta fakat Osmanlı idaresiyle irtibatlı
olan çevrelerde gelişen edebî muhit konusundaki
çalışmalar için de faydalı olacağı düşünülmektedir.
2019 yazında Berlin'de "Berlin Devlet
Kütüphanesinde Bulunan Kayıtsız Türkçe
Yazmaların Tespiti" projesi kapsamında Şükrî
Dîvânı'nın ortaya çıkarılmasıyla kayıp eserler
zincirinden bir halka daha eksilmiştir. Şükrî-i Bidlisî
olarak ünlenen şairin dîvânı, Dulkadiroğulları'nın son
yöneticisi Şehsüvaroğlu Ali Bey'in mahdumu Üveys
Bey'in isteği üzerine, 16 asrın ilk çeyreğinde
hazırlanan mecmuada yer almaktadır.
Daha önce Selîm-nâme adlı manzum tarihi
dolayısıyla tarih araştırmacılarının ve eserinde
kullandığı dil ve üslûp açısından dil
araştırmacılarının ilgisini çeken Bitlisli Şükrî, Anadolu
topraklarında Nevâyî üslûbunu canlı tutmaya çalışan
şairlerdendir. Bu gayreti ve tercihi, Selîm-nâme'de
ortadadır. Dîvânında da şairin aynı üslûbu tercih
ettiği görülmektedir.
Bu çalışmanın odak noktasını dîvân metni teşkil
etmektedir. Çalışmada ayrıca bir giriş bölümüne yer
verilmiş, burada Şükrî'nin hayatı, eserleri, dîvânın
öne çıkan hususiyetleri ele alınmış; çalışmaya konu
dîvânın bulunduğu mecmua hakkında malûmat
verilmiştir.
Anadolu'da Nevâyî tesiri konusunda yürütülen
çalışmalara katkı sağlaması umulan bu eserin ayrıca
payitahttan uzakta fakat Osmanlı idaresiyle irtibatlı
olan çevrelerde gelişen edebî muhit konusundaki
çalışmalar için de faydalı olacağı düşünülmektedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.