Dario Argento; Korku ve Gerilim Filmlerine İtalyan Dokunuşu Korku ve Gerilim Filmlerine İtalyan Dokunuşu

Stok Kodu:
9786055679750
Boyut:
135-215-0
Sayfa Sayısı:
240
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-01-12
Çeviren:
Zeynel Gül
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
12,14
9786055679750
392425
Dario Argento; Korku ve Gerilim Filmlerine İtalyan Dokunuşu
Dario Argento; Korku ve Gerilim Filmlerine İtalyan Dokunuşu Korku ve Gerilim Filmlerine İtalyan Dokunuşu
12.14
40 yılı aşkın bir süredir, Dario Argentonun nefes kesici biçimde şiddetli ve asortik filmleri dünya etrafındaki izleyicileri şoke ediyor ve dehşete düşürüyor. Bir Argento filmi izlemek tamamen içsel bir tecrübenin keyfine varmaktır. Özenle hazırlanmış set bölümleri ve baş döndürücü sinema sanatçılığı kan ve gücün kakofonisinde çarpışır. Kamera, durmaksızın avının beşinde dolaşan bir silah gibi kullanılır. Şaşılası görüş açısı çekimleri izleyiciyi ölüm ve kargaşanın her şatafatlı tasvirinde içine alırken hem kovalanan hem kovalayan kılar. Çekici kadın kurbanlar soyut dehşetin içine akarken, hepsi kendi savunmasızlığının farkında, özlemle arkalarına bakarlar. Zaman zaman her cinayet neredeyse şehvetli bir şekilde, daha çok seks sahnelerini andırırcasına filme alınır: kanlı kaosların rahatsız edici bir orgazmında doruğa çıkan kan ve beden çılgınlığı. Dehşet ve gerilim sahneleriyle kendisi de bir isim yapmış olmakla birlikte, Argento sık sık İtalyan Hitchcock diye anılır. Fakat Hitchcockun çalışmaları sabit doğrusallık, odaklanmış akış, anlatı ve mantıkla özdeşleşirken, Dario Argentonun filminde bunlar atmosfer, teknik yetenek ve provokatif betimlemelerle yer değiştirir.
40 yılı aşkın bir süredir, Dario Argentonun nefes kesici biçimde şiddetli ve asortik filmleri dünya etrafındaki izleyicileri şoke ediyor ve dehşete düşürüyor. Bir Argento filmi izlemek tamamen içsel bir tecrübenin keyfine varmaktır. Özenle hazırlanmış set bölümleri ve baş döndürücü sinema sanatçılığı kan ve gücün kakofonisinde çarpışır. Kamera, durmaksızın avının beşinde dolaşan bir silah gibi kullanılır. Şaşılası görüş açısı çekimleri izleyiciyi ölüm ve kargaşanın her şatafatlı tasvirinde içine alırken hem kovalanan hem kovalayan kılar. Çekici kadın kurbanlar soyut dehşetin içine akarken, hepsi kendi savunmasızlığının farkında, özlemle arkalarına bakarlar. Zaman zaman her cinayet neredeyse şehvetli bir şekilde, daha çok seks sahnelerini andırırcasına filme alınır: kanlı kaosların rahatsız edici bir orgazmında doruğa çıkan kan ve beden çılgınlığı. Dehşet ve gerilim sahneleriyle kendisi de bir isim yapmış olmakla birlikte, Argento sık sık İtalyan Hitchcock diye anılır. Fakat Hitchcockun çalışmaları sabit doğrusallık, odaklanmış akış, anlatı ve mantıkla özdeşleşirken, Dario Argentonun filminde bunlar atmosfer, teknik yetenek ve provokatif betimlemelerle yer değiştirir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat