9786257948203
563902
https://www.hesapli24.com/el-fetaval-kubra-4-cilt
El-Fetava'l Kübra (4 Cilt)
87.28
Basım aşamasında olduğumuz bu el-Fetâva'l-Kübra kitabı, defalarca basılmıştır. Geçmiş her baskıda sarfedilen çabalara rağmen kitap, kendisine layık olan giysisiyle ortaya çıkmamıştır. Bütün baskılarda kitap metninin tashihi üzerinde durulmuş; ancak tahkikin diğer ilmî üslup yönlerine bakılmamıştı. Buna göre kitabın içerdiği Kur'ân âyetleri ve hadis-i şerîfler tahric edilmemişti. Ayrıca kitap, düzensiz bir şekilde tek bir yöntem üzere basılmıştı. Tahâret konuları, namaz, evlilik, talâk, alışveriş, zekât ve diğer fıkhî konularla karışık halde bulunuyordu. Bu yüzden kitabın içerdiği hazinelerden faydalanmak zor bir işti.
Dolayısıyla biz de kararlı davrandık ve bu kitabı, benzer fıkıh kitaplarına uygun olacak bir biçimde ortaya koymak konusunda Allah için istihâre yaptık. Tahkîk açısından da şu adımları izledik:
1- Kâhire'deki Dâru'l-Cihâd matbaasının, 1965 yılında çıkardığı baskıyı esas aldık.
2- Kitabı, fıkıh konularına göre kısımlara ayırdık. Buna göre tahâret ile ilgili konuları, Tahâret bölümüne ve namaz ile ilgili konuları, Namaz bölümüne vs. yerleştirdik. Kitabın sonunda da özel bir bölüme yerleştirilmesi zor olan farklı konuları tek bir bölümde bir araya getirdik.
3- Kitapta bulunmayıp da Şeyh Abdurrahmân b. Muhammed b. Kâsım el-'Âsımî el-Fecrî el-Hanbelî ve oğlu Muhammed'in hazırladığı Mecmû'u'l-Fetâva'da bulunan konuları, bu kitaba ekledik.
4- Nebevî hadis-i şerîflerin, muteber kitaplardaki yerlerini tahric ettik.
5- Kur'ân'ın değerli âyetlerinin yerini gösterdik ve mushâf-ı şerîf'te var olan yerlerine işaret ettik.
6- Kitapta geçen baskı ve dil hatalarını düzelttik. Fakat bu hataların çokluğundan dolayı buna pek işaret etmedik. Dipnotların fazlalaşmaması amacıyla bu hatalara, dipnotlarda çok yer vermemeyi tercih ettik.
7- Rakam ve fasıla işaretlerini koyduk ve açıklamaları, gereken yerlerde uygun paragraflara ayırdık.
8- Her bölümün konularını, sırasına göre numaralandırdık. Esas aldığımız baskıda var olan konuların yerine işaret ettik. Sonra birinci konudan sonuncu konuya kadarki kitabın konularını genel bir şekilde numaralandırdık.
Bu amelimizi, kendi rızasına halis kılmasını, amelimiz sebebiyle seçilmiş peygamberimize (sallallâhu aleyhi ve sellem), onun layık olduğu şekilde mükafatlandırmasını Allah'tan dileriz. Dualarımızın sonu ise Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd olsun'dur.
Dolayısıyla biz de kararlı davrandık ve bu kitabı, benzer fıkıh kitaplarına uygun olacak bir biçimde ortaya koymak konusunda Allah için istihâre yaptık. Tahkîk açısından da şu adımları izledik:
1- Kâhire'deki Dâru'l-Cihâd matbaasının, 1965 yılında çıkardığı baskıyı esas aldık.
2- Kitabı, fıkıh konularına göre kısımlara ayırdık. Buna göre tahâret ile ilgili konuları, Tahâret bölümüne ve namaz ile ilgili konuları, Namaz bölümüne vs. yerleştirdik. Kitabın sonunda da özel bir bölüme yerleştirilmesi zor olan farklı konuları tek bir bölümde bir araya getirdik.
3- Kitapta bulunmayıp da Şeyh Abdurrahmân b. Muhammed b. Kâsım el-'Âsımî el-Fecrî el-Hanbelî ve oğlu Muhammed'in hazırladığı Mecmû'u'l-Fetâva'da bulunan konuları, bu kitaba ekledik.
4- Nebevî hadis-i şerîflerin, muteber kitaplardaki yerlerini tahric ettik.
5- Kur'ân'ın değerli âyetlerinin yerini gösterdik ve mushâf-ı şerîf'te var olan yerlerine işaret ettik.
6- Kitapta geçen baskı ve dil hatalarını düzelttik. Fakat bu hataların çokluğundan dolayı buna pek işaret etmedik. Dipnotların fazlalaşmaması amacıyla bu hatalara, dipnotlarda çok yer vermemeyi tercih ettik.
7- Rakam ve fasıla işaretlerini koyduk ve açıklamaları, gereken yerlerde uygun paragraflara ayırdık.
8- Her bölümün konularını, sırasına göre numaralandırdık. Esas aldığımız baskıda var olan konuların yerine işaret ettik. Sonra birinci konudan sonuncu konuya kadarki kitabın konularını genel bir şekilde numaralandırdık.
Bu amelimizi, kendi rızasına halis kılmasını, amelimiz sebebiyle seçilmiş peygamberimize (sallallâhu aleyhi ve sellem), onun layık olduğu şekilde mükafatlandırmasını Allah'tan dileriz. Dualarımızın sonu ise Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd olsun'dur.
Basım aşamasında olduğumuz bu el-Fetâva'l-Kübra kitabı, defalarca basılmıştır. Geçmiş her baskıda sarfedilen çabalara rağmen kitap, kendisine layık olan giysisiyle ortaya çıkmamıştır. Bütün baskılarda kitap metninin tashihi üzerinde durulmuş; ancak tahkikin diğer ilmî üslup yönlerine bakılmamıştı. Buna göre kitabın içerdiği Kur'ân âyetleri ve hadis-i şerîfler tahric edilmemişti. Ayrıca kitap, düzensiz bir şekilde tek bir yöntem üzere basılmıştı. Tahâret konuları, namaz, evlilik, talâk, alışveriş, zekât ve diğer fıkhî konularla karışık halde bulunuyordu. Bu yüzden kitabın içerdiği hazinelerden faydalanmak zor bir işti.
Dolayısıyla biz de kararlı davrandık ve bu kitabı, benzer fıkıh kitaplarına uygun olacak bir biçimde ortaya koymak konusunda Allah için istihâre yaptık. Tahkîk açısından da şu adımları izledik:
1- Kâhire'deki Dâru'l-Cihâd matbaasının, 1965 yılında çıkardığı baskıyı esas aldık.
2- Kitabı, fıkıh konularına göre kısımlara ayırdık. Buna göre tahâret ile ilgili konuları, Tahâret bölümüne ve namaz ile ilgili konuları, Namaz bölümüne vs. yerleştirdik. Kitabın sonunda da özel bir bölüme yerleştirilmesi zor olan farklı konuları tek bir bölümde bir araya getirdik.
3- Kitapta bulunmayıp da Şeyh Abdurrahmân b. Muhammed b. Kâsım el-'Âsımî el-Fecrî el-Hanbelî ve oğlu Muhammed'in hazırladığı Mecmû'u'l-Fetâva'da bulunan konuları, bu kitaba ekledik.
4- Nebevî hadis-i şerîflerin, muteber kitaplardaki yerlerini tahric ettik.
5- Kur'ân'ın değerli âyetlerinin yerini gösterdik ve mushâf-ı şerîf'te var olan yerlerine işaret ettik.
6- Kitapta geçen baskı ve dil hatalarını düzelttik. Fakat bu hataların çokluğundan dolayı buna pek işaret etmedik. Dipnotların fazlalaşmaması amacıyla bu hatalara, dipnotlarda çok yer vermemeyi tercih ettik.
7- Rakam ve fasıla işaretlerini koyduk ve açıklamaları, gereken yerlerde uygun paragraflara ayırdık.
8- Her bölümün konularını, sırasına göre numaralandırdık. Esas aldığımız baskıda var olan konuların yerine işaret ettik. Sonra birinci konudan sonuncu konuya kadarki kitabın konularını genel bir şekilde numaralandırdık.
Bu amelimizi, kendi rızasına halis kılmasını, amelimiz sebebiyle seçilmiş peygamberimize (sallallâhu aleyhi ve sellem), onun layık olduğu şekilde mükafatlandırmasını Allah'tan dileriz. Dualarımızın sonu ise Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd olsun'dur.
Dolayısıyla biz de kararlı davrandık ve bu kitabı, benzer fıkıh kitaplarına uygun olacak bir biçimde ortaya koymak konusunda Allah için istihâre yaptık. Tahkîk açısından da şu adımları izledik:
1- Kâhire'deki Dâru'l-Cihâd matbaasının, 1965 yılında çıkardığı baskıyı esas aldık.
2- Kitabı, fıkıh konularına göre kısımlara ayırdık. Buna göre tahâret ile ilgili konuları, Tahâret bölümüne ve namaz ile ilgili konuları, Namaz bölümüne vs. yerleştirdik. Kitabın sonunda da özel bir bölüme yerleştirilmesi zor olan farklı konuları tek bir bölümde bir araya getirdik.
3- Kitapta bulunmayıp da Şeyh Abdurrahmân b. Muhammed b. Kâsım el-'Âsımî el-Fecrî el-Hanbelî ve oğlu Muhammed'in hazırladığı Mecmû'u'l-Fetâva'da bulunan konuları, bu kitaba ekledik.
4- Nebevî hadis-i şerîflerin, muteber kitaplardaki yerlerini tahric ettik.
5- Kur'ân'ın değerli âyetlerinin yerini gösterdik ve mushâf-ı şerîf'te var olan yerlerine işaret ettik.
6- Kitapta geçen baskı ve dil hatalarını düzelttik. Fakat bu hataların çokluğundan dolayı buna pek işaret etmedik. Dipnotların fazlalaşmaması amacıyla bu hatalara, dipnotlarda çok yer vermemeyi tercih ettik.
7- Rakam ve fasıla işaretlerini koyduk ve açıklamaları, gereken yerlerde uygun paragraflara ayırdık.
8- Her bölümün konularını, sırasına göre numaralandırdık. Esas aldığımız baskıda var olan konuların yerine işaret ettik. Sonra birinci konudan sonuncu konuya kadarki kitabın konularını genel bir şekilde numaralandırdık.
Bu amelimizi, kendi rızasına halis kılmasını, amelimiz sebebiyle seçilmiş peygamberimize (sallallâhu aleyhi ve sellem), onun layık olduğu şekilde mükafatlandırmasını Allah'tan dileriz. Dualarımızın sonu ise Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd olsun'dur.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.