Fikirlerimizin Sahibi Kim?; Türkiye'de Müzik Endüstrisinde Telif Hakları Politikaları Türkiye'de Müzik Endüstrisinde Telif Hakları Politikaları

Stok Kodu:
9786055679422
Boyut:
165-245-0
Sayfa Sayısı:
285
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2010-03-18
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
11,00
9786055679422
602609
Fikirlerimizin Sahibi Kim?; Türkiye'de Müzik Endüstrisinde Telif Hakları Politikaları
Fikirlerimizin Sahibi Kim?; Türkiye'de Müzik Endüstrisinde Telif Hakları Politikaları Türkiye'de Müzik Endüstrisinde Telif Hakları Politikaları
11.00
Özellikle fikri mülkiyet ve telif hakları konusunu incelememiş olanların genel kanısı, fikri mülkiyet yapılarının yaratıcının hakkını koruyan düzenlemeler olduğu yönündedir. Oysa fikri mülkiyet ve telif hakları düzenlemelerinin, yaratıcının hakkını koruyan uygulamalardan çok yaratıcıların haklarını devralmış olan devasa ticari kuruluşların yararını en çoğa çıkartan düzenlemelere dönüştüğünü savunan araştırmacılar da bulunmaktadır. Tarihsel olarak bakıldığında Batı dünyası dışındaki geniş bir coğrafyanın, bir zamanlar Batı uygarlığı gibi en ileri uygarlıkların toprağı olduğunu unutmamak gerekir. Uygarlık tarihinin birikimi, Batı uygarlığının oluşmasını mümkün kılmıştır. O halde Batının ortaya çıkarıdığı bilimsel ve teknolojik buluşlar, sadece Batı Dünyasındaki bir yalıtılmış bir bireyin buluşu olarak değerlendirilebilir mi? Ortaya çıkış koşulları, tarihsel gelişimi ve kapitalizmin günümüzdeki yeniden yapılanma çabalarıyla yakından ilişkili olarak fikri mülkiyet ve telif hakları düzenlemeleri, bu bakış açısıyla Türkiyede yeteri kadar incelenmemiştir. Serpil Karlıdağın eseri bu konudaki boşluğu doldurmak amacıyla yazılmıştır. Gerek konuya yaklaşımının özgünlüğü gerekse de Türkiyede müzik alanında yaşanan tartışmaları bu bağlamda çözümlemesiyle alana önemli katkılarda bulunmaktadır. Haluk Geray
Özellikle fikri mülkiyet ve telif hakları konusunu incelememiş olanların genel kanısı, fikri mülkiyet yapılarının yaratıcının hakkını koruyan düzenlemeler olduğu yönündedir. Oysa fikri mülkiyet ve telif hakları düzenlemelerinin, yaratıcının hakkını koruyan uygulamalardan çok yaratıcıların haklarını devralmış olan devasa ticari kuruluşların yararını en çoğa çıkartan düzenlemelere dönüştüğünü savunan araştırmacılar da bulunmaktadır. Tarihsel olarak bakıldığında Batı dünyası dışındaki geniş bir coğrafyanın, bir zamanlar Batı uygarlığı gibi en ileri uygarlıkların toprağı olduğunu unutmamak gerekir. Uygarlık tarihinin birikimi, Batı uygarlığının oluşmasını mümkün kılmıştır. O halde Batının ortaya çıkarıdığı bilimsel ve teknolojik buluşlar, sadece Batı Dünyasındaki bir yalıtılmış bir bireyin buluşu olarak değerlendirilebilir mi? Ortaya çıkış koşulları, tarihsel gelişimi ve kapitalizmin günümüzdeki yeniden yapılanma çabalarıyla yakından ilişkili olarak fikri mülkiyet ve telif hakları düzenlemeleri, bu bakış açısıyla Türkiyede yeteri kadar incelenmemiştir. Serpil Karlıdağın eseri bu konudaki boşluğu doldurmak amacıyla yazılmıştır. Gerek konuya yaklaşımının özgünlüğü gerekse de Türkiyede müzik alanında yaşanan tartışmaları bu bağlamda çözümlemesiyle alana önemli katkılarda bulunmaktadır. Haluk Geray
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat