9789755742342
521650
https://www.hesapli24.com/hadislerin-kurana-arzi
Hadislerin Kur'an'a Arzı
11.62
Allah (c.c.) Kur'ân-ı Kerîm'in birçok yerinde Hz. Peygamber (a.s.)'in Kur'ân vahyine hiçbir
müdahale ve katkısının olmadığını belirtir. Yani Kur'ân bütünüyle Allah kelâmıdır: "Şayet o bize
karşı sözler uydurmuş olsaydı, biz onu kuvvetle yakalardık. Sonra onun şah damarını koparırdık.
Hiçbiriniz de onu koruyamazdınız." (Hâkka: 69/44-48) Elbette böyle güvenilir bir kitap, bizim için en sağlam bir kaynak ve en yanılmaz bir ölçü durumundadır. Okuduğumuz her türlü eserde
gördüğümüz dinî ifade ve hükümleri ona başvurmak sûretiyle tashih edebileceğiz. Ancak burada
üzerinde durmamız gereken önemli bir nokta daha vardır. Bu nokta da Hz. Peygamber (a.s.)'in asla Kur'ân'a karşı olmayacağına dair olan inançtır. Allah, insanlar için adına İslam dediği bir dini, görevlendirdiği elçisine yanlışsız olarak tebliğ ettirip uygulatmaktadır. İşte bu uygulamaya sünnet diyoruz. Bizim savunmuş olduğumuz tez, sünnetin Kur'ânî muhtevâ içinde ve onun gölgesinde anlaşılması ve her konuda ona dönmesi gerektiği; sünnet olarak kabul ettiğimiz her şeyin mutlaka Kur'ânî bir asla dayanıyor olmasıdır.
Allah (c.c.) Kur'ân-ı Kerîm'in birçok yerinde Hz. Peygamber (a.s.)'in Kur'ân vahyine hiçbir
müdahale ve katkısının olmadığını belirtir. Yani Kur'ân bütünüyle Allah kelâmıdır: "Şayet o bize
karşı sözler uydurmuş olsaydı, biz onu kuvvetle yakalardık. Sonra onun şah damarını koparırdık.
Hiçbiriniz de onu koruyamazdınız." (Hâkka: 69/44-48) Elbette böyle güvenilir bir kitap, bizim için en sağlam bir kaynak ve en yanılmaz bir ölçü durumundadır. Okuduğumuz her türlü eserde
gördüğümüz dinî ifade ve hükümleri ona başvurmak sûretiyle tashih edebileceğiz. Ancak burada
üzerinde durmamız gereken önemli bir nokta daha vardır. Bu nokta da Hz. Peygamber (a.s.)'in asla Kur'ân'a karşı olmayacağına dair olan inançtır. Allah, insanlar için adına İslam dediği bir dini, görevlendirdiği elçisine yanlışsız olarak tebliğ ettirip uygulatmaktadır. İşte bu uygulamaya sünnet diyoruz. Bizim savunmuş olduğumuz tez, sünnetin Kur'ânî muhtevâ içinde ve onun gölgesinde anlaşılması ve her konuda ona dönmesi gerektiği; sünnet olarak kabul ettiğimiz her şeyin mutlaka Kur'ânî bir asla dayanıyor olmasıdır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.