9786253990848
789603
https://www.hesapli24.com/iki-sesli-solfej-calismalari
İki Sesli Solfej Çalışmaları
9.92
Solfej ve kulak eğitimi derslerinde kullanılması amacıyla hazırlanan bu
kitapta, 42 adet özgün iki sesli solfej parçası bulunmaktadır. İki sesli solfej
çalışmalarının, öğrencilerin çok sesli duyum ve seslendirme becerilerinin
gelişimine yardımcı olması; buna ek olarak aralık duyumu, armoni ve çok
sesli dikte konularında da katkı sağlaması amaçlanmıştır.
Müzik eğitiminde kullanılan solfej kitaplarında iki sesli solfej parçalarına,
tek sesli solfej parçalarına göre daha az yer verildiği görülmektedir. Çeşitli
üniversitelerde uzun süredir yürüttüğüm solfej ve teori derslerinde eksikliği
hissedilen bu alan kitabın hazırlanmasında itici güç olmuştur. Dolayısı ile bu
kitap, ilgili literatüre iki sesli yeni solfej parçaları ekleyerek eğitimci ve
öğrencilere zevkle okunabilen bir dağar oluşturmak temel amacı ile
hazırlanmıştır.
Kitapta yer alan 42 adet solfej parçası; Do Majör, La Minör, Sol Majör, Mi
Minör, Fa Majör, Re Minör, Re Majör, Si Minör, Si bemol Majör, Sol Minör, La
Majör, Fa diyez Minör, Mi bemol Majör ve Do Minör tonlarında bestelenmiştir.
Her tonalite için üçer adet parça bestelenmiş ve sistematik bir çerçeve
dahilinde kolaydan zora doğru sıralanmıştır. Literatürdeki solfej kitapları
incelendiğinde; parçaların çoğunlukla Do Majör tonundan başladığını ve
donanımlardaki diyez ve bemol sayısının kademeli olarak artırıldığını
görmekteyiz. Literatürde gözlenen bu eğilimden farklı olarak bu kitapta
yukarıda ifade edilen tonaliteler, bilinçli olarak diyez ve bemol sırasına göre
düzenlenmemiştir. Bunun sebebi, donanımında daha az sayıda bemol veya
diyez içeren parçaların daha kolay; daha çok sayıda bemol veya diyez içeren
parçaların ise daha zor olduğu yönündeki genel algıdır. Dolayısı ile, bu
kitapta yer alan 14 tonalite, kolaydan zora doğru ilerleyen bu kurgu içinde
bilinçli olarak farklı sıralarda kullanılmıştır. Parçalar tonal armoni
çerçevesinde; genellikle A-B-A formunda ve farklı ritmik ögelerin
eklenmesine özen gösterilerek bestelenmiştir. Kompozisyon tekniği
açısından akraba tonlara modülasyonlar ve ton dışı sesler, eserlerin melodik
yapısının zenginleştirilmesi amacıyla çeşitli yoğunluk seviyelerinde
kullanılmıştır.
Solfej ve kulak eğitimi derslerinde kullanılması amacıyla hazırlanan bu
kitapta, 42 adet özgün iki sesli solfej parçası bulunmaktadır. İki sesli solfej
çalışmalarının, öğrencilerin çok sesli duyum ve seslendirme becerilerinin
gelişimine yardımcı olması; buna ek olarak aralık duyumu, armoni ve çok
sesli dikte konularında da katkı sağlaması amaçlanmıştır.
Müzik eğitiminde kullanılan solfej kitaplarında iki sesli solfej parçalarına,
tek sesli solfej parçalarına göre daha az yer verildiği görülmektedir. Çeşitli
üniversitelerde uzun süredir yürüttüğüm solfej ve teori derslerinde eksikliği
hissedilen bu alan kitabın hazırlanmasında itici güç olmuştur. Dolayısı ile bu
kitap, ilgili literatüre iki sesli yeni solfej parçaları ekleyerek eğitimci ve
öğrencilere zevkle okunabilen bir dağar oluşturmak temel amacı ile
hazırlanmıştır.
Kitapta yer alan 42 adet solfej parçası; Do Majör, La Minör, Sol Majör, Mi
Minör, Fa Majör, Re Minör, Re Majör, Si Minör, Si bemol Majör, Sol Minör, La
Majör, Fa diyez Minör, Mi bemol Majör ve Do Minör tonlarında bestelenmiştir.
Her tonalite için üçer adet parça bestelenmiş ve sistematik bir çerçeve
dahilinde kolaydan zora doğru sıralanmıştır. Literatürdeki solfej kitapları
incelendiğinde; parçaların çoğunlukla Do Majör tonundan başladığını ve
donanımlardaki diyez ve bemol sayısının kademeli olarak artırıldığını
görmekteyiz. Literatürde gözlenen bu eğilimden farklı olarak bu kitapta
yukarıda ifade edilen tonaliteler, bilinçli olarak diyez ve bemol sırasına göre
düzenlenmemiştir. Bunun sebebi, donanımında daha az sayıda bemol veya
diyez içeren parçaların daha kolay; daha çok sayıda bemol veya diyez içeren
parçaların ise daha zor olduğu yönündeki genel algıdır. Dolayısı ile, bu
kitapta yer alan 14 tonalite, kolaydan zora doğru ilerleyen bu kurgu içinde
bilinçli olarak farklı sıralarda kullanılmıştır. Parçalar tonal armoni
çerçevesinde; genellikle A-B-A formunda ve farklı ritmik ögelerin
eklenmesine özen gösterilerek bestelenmiştir. Kompozisyon tekniği
açısından akraba tonlara modülasyonlar ve ton dışı sesler, eserlerin melodik
yapısının zenginleştirilmesi amacıyla çeşitli yoğunluk seviyelerinde
kullanılmıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.