9786256409408
794335
https://www.hesapli24.com/insan-ve-nefis-gercegi
İnsan ve Nefis Gerçeği
12.27
Her toplum iyiliği de kötülüğü de tanımlamıştır. Teorik bilgiler arasında bu vardır. Yalnız pratiğe uyarlamada
kötülüğe kayma ve yatkınlık her zaman önde olmuştur. İnsanlar, aslında açık açık bildikleri iyilikleri niye
yapamamış yine içten içe bildikleri kötülükleri yapmaktan kendilerini niçin alıkoyamamışlardır. İşte insanın bu
alana daha ilmi olarak müdahale etmesi gerekirken bunu çok da önemsemediği, bilinmez bir şekilde yaratılış
gayesine uymayan bir gidişe yöneldiği müşahede edilmektedir. Bir taraftan kötülüğe yönelirken bir taraftan da
suçlu aramış kötülüğü yapar görünmek istememiştir. Suçlu nefistir diyen insanoğlu şeytanı da ona yardımcı bir
öge görerek sorumluluğunu öteleme yoluna gitmiştir. Suçu başka öge veya sebeplerin üzerine atarak kötülükleri
engelleyebileceğini ve iyi insan olabileceğini sandı. Bütün bunlar sorunun özüne inememek, onun önündeki
alanda oyalanmak demektir.
Her toplum iyiliği de kötülüğü de tanımlamıştır. Teorik bilgiler arasında bu vardır. Yalnız pratiğe uyarlamada
kötülüğe kayma ve yatkınlık her zaman önde olmuştur. İnsanlar, aslında açık açık bildikleri iyilikleri niye
yapamamış yine içten içe bildikleri kötülükleri yapmaktan kendilerini niçin alıkoyamamışlardır. İşte insanın bu
alana daha ilmi olarak müdahale etmesi gerekirken bunu çok da önemsemediği, bilinmez bir şekilde yaratılış
gayesine uymayan bir gidişe yöneldiği müşahede edilmektedir. Bir taraftan kötülüğe yönelirken bir taraftan da
suçlu aramış kötülüğü yapar görünmek istememiştir. Suçlu nefistir diyen insanoğlu şeytanı da ona yardımcı bir
öge görerek sorumluluğunu öteleme yoluna gitmiştir. Suçu başka öge veya sebeplerin üzerine atarak kötülükleri
engelleyebileceğini ve iyi insan olabileceğini sandı. Bütün bunlar sorunun özüne inememek, onun önündeki
alanda oyalanmak demektir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.