9786258205701
819447
https://www.hesapli24.com/islam-dunyasinda-demokrasinin-mesruiyet-problemi-1
İslam Dünyasında Demokrasinin Meşruiyet Problemi
13.01
Bazı düşünür ve davetçiler, daha önce arkadaşlarıyla birlikte
yaşadığı başarısız deneyimler sebebiyle, çektikleri acılar ve
çileden Sonra yönetim, gösteri, ihlal, sabotaj, partizanlık ve
Parlamento sistemi gibi bu asrın icatları olan yöntemlerle
hedefine ulaşmayı reddediyor ve sakıncalı görüyor olabilir. Bu
gibi düşünür ve davetçilerin sözlerini nass hükmünde görerek
delil getirip büsbütün asrın gereklerinden uzak kalmak, bunlar
sonradan çıkan küfür mahsülü yöntemlerdir, deyip
Müslümanları zora sokmak doğru değildir. Resûlullah, şeytanın
uyumadan önce, Ayete-l Kürsi'nin okunmasına dair söylediği
doğru sözü kabül etmesinin yanı sıra, henüz Müslüman olmadığı
bir dönemde Lebid'in: "Allah'tan başka her şey boştur," sözleri
nedeniyle, hak, her herkesten kabul edilir. Buna göre İslam'a
açık bir şekilde saldırı olmayan, asrın gerektirdiği yöntemlerden
istifade etmek, o büyük davetçilere muhalefet olmamakla
beraber, İslâm'ın ruhunu anlayıp ona göre hareket etmektir.
İslâm âlimleri ve düşünürleri; hükümet etmenin vacip olduğunu,
"Vacibe giden yollar da vaciptir." Kaidesi gereğince, Allah'ın
dinini uygulamak hangi yolla olursa olsun meşrû olacağını
savunmuşlardır. Allah ve Resûlünün çizmiş olduğu genel ilkeler
çerçevesinde Müslümanlar siyâset uygulamalarında serbest
bırakılmıştır. Yönetimde esas olan şûrâ'dır, ancak şûrânın nasıl
uygulanacağını
yine
Müslümanların
uygulamalarına
bırakılmıştır.
Bazı düşünür ve davetçiler, daha önce arkadaşlarıyla birlikte
yaşadığı başarısız deneyimler sebebiyle, çektikleri acılar ve
çileden Sonra yönetim, gösteri, ihlal, sabotaj, partizanlık ve
Parlamento sistemi gibi bu asrın icatları olan yöntemlerle
hedefine ulaşmayı reddediyor ve sakıncalı görüyor olabilir. Bu
gibi düşünür ve davetçilerin sözlerini nass hükmünde görerek
delil getirip büsbütün asrın gereklerinden uzak kalmak, bunlar
sonradan çıkan küfür mahsülü yöntemlerdir, deyip
Müslümanları zora sokmak doğru değildir. Resûlullah, şeytanın
uyumadan önce, Ayete-l Kürsi'nin okunmasına dair söylediği
doğru sözü kabül etmesinin yanı sıra, henüz Müslüman olmadığı
bir dönemde Lebid'in: "Allah'tan başka her şey boştur," sözleri
nedeniyle, hak, her herkesten kabul edilir. Buna göre İslam'a
açık bir şekilde saldırı olmayan, asrın gerektirdiği yöntemlerden
istifade etmek, o büyük davetçilere muhalefet olmamakla
beraber, İslâm'ın ruhunu anlayıp ona göre hareket etmektir.
İslâm âlimleri ve düşünürleri; hükümet etmenin vacip olduğunu,
"Vacibe giden yollar da vaciptir." Kaidesi gereğince, Allah'ın
dinini uygulamak hangi yolla olursa olsun meşrû olacağını
savunmuşlardır. Allah ve Resûlünün çizmiş olduğu genel ilkeler
çerçevesinde Müslümanlar siyâset uygulamalarında serbest
bırakılmıştır. Yönetimde esas olan şûrâ'dır, ancak şûrânın nasıl
uygulanacağını
yine
Müslümanların
uygulamalarına
bırakılmıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.