9786052339350
546017
https://www.hesapli24.com/islam-medeniyetinde-anayasal-kriz-buyuk-fitneden-arap-baharina
İslam Medeniyetinde Anayasal Kriz; Büyük Fitneden Arap Baharına Büyük Fitneden Arap Baharına
21.05
"Bu değerli çalışma, alanında donanımlı bir araştırmacı tarafından ciddi bir araştırma
neticesinde hazırlanmış olup, çağdaş sorunlara yönelik sağlam ve cesur bir cevap
niteliği taşımaktadır. Elinizdeki bu eser, ötekiyle olan ilişkilerde, çatışmayı değil,
mütevazı bir onur çerçevesinde diyalog kurmayı esas almaktadır. Böyle bir çalışmaya
müracaat etmekten ne öğrenciler ne de ilim adamları kendilerini müstağni
sayabilirler. Kur'ân ve sünnet esaslı kurucu İslami metinlere duyulan güveni
yenileyerek ve insanlığı iki cihan saadetine yönelten imkanlar sağlayarak, cesur
içtihatlar ve özgün metinlerle Arapların ve Müslümanların sofrasını zenginleştirmesi
ve hepimizin önünde geniş ufuklar açması, bu eserin kıymetini göstermeye kafidir.
Aynı zamanda bu eser, İslam ümmetinin üretkenliğine dair beslenen umutları yeniden
yeşertmekte ve onun artık dönüşü olmayan büyük tarihi değişimlere gebe olduğunu
göstermektedir. Bu değişim, bir ilerleyiştir aynı zamanda; özgür kılan İslam'a doğru bir
ilerleyiş..."
Raşid el-Gannûşi
"İslam medeniyetindeki anayasal krize yönelik bir çözüm bulma girişimi, günümüzde
İslam aleminde akan kanı durdurmak ve siyasi parçalanmışlığın perişan ettiği İslam
toplumlarını dengeli bir yapıya kavuşturmak için gereken İslami bir zorunluluktur.
Ayrıca bu çözümü bulmak, insani bir ihtiyaçtır aynı zamanda; çünkü çağdaş
pragmatizm, rölativizm ve nihilizm gibi felsefeler tarafından çürütülen insanlık
medeniyetinin tazelenmesi için, tüm insanlık İslami değerlere ihtiyaç duymaktadır.
Günümüzde İslam medeniyetindeki anayasal krizin çözümüne yönelik herhangi bir
girişim, iki karakterle donatılmış olmak zorundadır: Bunlardan birincisi, İslam siyasi
değerlerine ve ilk İslam siyasi tecrübesine bağlı olan Müslüman vicdanı ikna edici
olmaktır ve bu da çözümün halkların vicdanından kopuk laik bir çözüm olmamasını
gerektiriyor. İkincisi çağdaş devlet mantığının dışında veya üzerinde değil bu mantıkla
uyumlu olmaktır ki bu da çözümün eski İslam imparatorluklarından gelen tarihsel
görünümün esiri olmuş selefi bir çözüm olmamasını gerektiriyor. "
Muhammed Muhtar eş-Şankıti
"Bu değerli çalışma, alanında donanımlı bir araştırmacı tarafından ciddi bir araştırma
neticesinde hazırlanmış olup, çağdaş sorunlara yönelik sağlam ve cesur bir cevap
niteliği taşımaktadır. Elinizdeki bu eser, ötekiyle olan ilişkilerde, çatışmayı değil,
mütevazı bir onur çerçevesinde diyalog kurmayı esas almaktadır. Böyle bir çalışmaya
müracaat etmekten ne öğrenciler ne de ilim adamları kendilerini müstağni
sayabilirler. Kur'ân ve sünnet esaslı kurucu İslami metinlere duyulan güveni
yenileyerek ve insanlığı iki cihan saadetine yönelten imkanlar sağlayarak, cesur
içtihatlar ve özgün metinlerle Arapların ve Müslümanların sofrasını zenginleştirmesi
ve hepimizin önünde geniş ufuklar açması, bu eserin kıymetini göstermeye kafidir.
Aynı zamanda bu eser, İslam ümmetinin üretkenliğine dair beslenen umutları yeniden
yeşertmekte ve onun artık dönüşü olmayan büyük tarihi değişimlere gebe olduğunu
göstermektedir. Bu değişim, bir ilerleyiştir aynı zamanda; özgür kılan İslam'a doğru bir
ilerleyiş..."
Raşid el-Gannûşi
"İslam medeniyetindeki anayasal krize yönelik bir çözüm bulma girişimi, günümüzde
İslam aleminde akan kanı durdurmak ve siyasi parçalanmışlığın perişan ettiği İslam
toplumlarını dengeli bir yapıya kavuşturmak için gereken İslami bir zorunluluktur.
Ayrıca bu çözümü bulmak, insani bir ihtiyaçtır aynı zamanda; çünkü çağdaş
pragmatizm, rölativizm ve nihilizm gibi felsefeler tarafından çürütülen insanlık
medeniyetinin tazelenmesi için, tüm insanlık İslami değerlere ihtiyaç duymaktadır.
Günümüzde İslam medeniyetindeki anayasal krizin çözümüne yönelik herhangi bir
girişim, iki karakterle donatılmış olmak zorundadır: Bunlardan birincisi, İslam siyasi
değerlerine ve ilk İslam siyasi tecrübesine bağlı olan Müslüman vicdanı ikna edici
olmaktır ve bu da çözümün halkların vicdanından kopuk laik bir çözüm olmamasını
gerektiriyor. İkincisi çağdaş devlet mantığının dışında veya üzerinde değil bu mantıkla
uyumlu olmaktır ki bu da çözümün eski İslam imparatorluklarından gelen tarihsel
görünümün esiri olmuş selefi bir çözüm olmamasını gerektiriyor. "
Muhammed Muhtar eş-Şankıti
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.