9786053161561
517900
https://www.hesapli24.com/isyankar-sehir-gezi-sonrasi-istanbul-filmlerinde-mahrem-isyan
İsyankâr Şehir; Gezi Sonrası İstanbul Filmlerinde Mahrem-İsyan Gezi Sonrası İstanbul Filmlerinde Mahrem-İsyan
10.44
İÇERİK TANITIMI: Vesikalı Şehir (2007) ve Şehrin İtirazı (2015) kitaplarının ardından, onlarla tematik süreklilik içinde
yazılmış olan İsyankâr Şehir'in temel soruları şunlar: Zamanın ruhu ile dişil özneliğin ilişkisini nasıl anlayabiliriz?
Kadınların kendi hikâyelerinin kahramanı olmaları, üzerlerindeki tüm baskıya rağmen "şehre çıkmaları", Gezi direnişi
sonrasında yapılan bazı filmlere nasıl yansıdı, neyi değiştirdi? Ya da şehre çıkmak çözüm olmadığında, kadınlar şehrin
içinde, hanelerde sıkışıp kaldıklarında durumlarını nasıl sorguluyorlar? Kadınların mahrem-isyanıyla erkeklik krizini nasıl
bir arada düşünebiliriz? Feride Çiçekoğlu kitabı için şunu söylüyor:
"Önceki iki kitap gibi İsyankâr Şehir de filmlere dışarıdan bakan metinlerle, İstanbul mekânlarına dair benim kendi
hikâyelerimi iç içe örerek ilerliyor... Bir filmin senaryosunu yazarken mekânı ve zamanı, ya da çekim esnasında
kameranın yerini değiştirince değişen bakış açısını hatırlatıyor bu bana. Aynı karakterlerin farklı yüzleri, yan yana ama
birbirine değmeden akıp giden hayatlardan geriye kalan bambaşka hikâyeler. Sonunda kendime de bu üçlemeyi
bitirebilecek başka bir gözle bakabildiğim bir ömürlük yolculuk."
YAZAR HAKKINDA: ODTÜ Mimarlık Bölümü'nden mezun oldu. Pennsylvania Üniversitesi'ndeki doktora tezinin konusu
ise ütopyalar ve ideal şehirlerdi. 1980 askeri darbesinin ardından dört yılını cezaevinde geçirdi. Çeşitli akademik
dergilerde ve derleme kitaplarda yayımlanan makalelerinde temsil biçimleri arasındaki ilişkilere ağırlık veren Çiçekoğlu,
halen İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü'nde öğretim üyesidir.
İÇERİK TANITIMI: Vesikalı Şehir (2007) ve Şehrin İtirazı (2015) kitaplarının ardından, onlarla tematik süreklilik içinde
yazılmış olan İsyankâr Şehir'in temel soruları şunlar: Zamanın ruhu ile dişil özneliğin ilişkisini nasıl anlayabiliriz?
Kadınların kendi hikâyelerinin kahramanı olmaları, üzerlerindeki tüm baskıya rağmen "şehre çıkmaları", Gezi direnişi
sonrasında yapılan bazı filmlere nasıl yansıdı, neyi değiştirdi? Ya da şehre çıkmak çözüm olmadığında, kadınlar şehrin
içinde, hanelerde sıkışıp kaldıklarında durumlarını nasıl sorguluyorlar? Kadınların mahrem-isyanıyla erkeklik krizini nasıl
bir arada düşünebiliriz? Feride Çiçekoğlu kitabı için şunu söylüyor:
"Önceki iki kitap gibi İsyankâr Şehir de filmlere dışarıdan bakan metinlerle, İstanbul mekânlarına dair benim kendi
hikâyelerimi iç içe örerek ilerliyor... Bir filmin senaryosunu yazarken mekânı ve zamanı, ya da çekim esnasında
kameranın yerini değiştirince değişen bakış açısını hatırlatıyor bu bana. Aynı karakterlerin farklı yüzleri, yan yana ama
birbirine değmeden akıp giden hayatlardan geriye kalan bambaşka hikâyeler. Sonunda kendime de bu üçlemeyi
bitirebilecek başka bir gözle bakabildiğim bir ömürlük yolculuk."
YAZAR HAKKINDA: ODTÜ Mimarlık Bölümü'nden mezun oldu. Pennsylvania Üniversitesi'ndeki doktora tezinin konusu
ise ütopyalar ve ideal şehirlerdi. 1980 askeri darbesinin ardından dört yılını cezaevinde geçirdi. Çeşitli akademik
dergilerde ve derleme kitaplarda yayımlanan makalelerinde temsil biçimleri arasındaki ilişkilere ağırlık veren Çiçekoğlu,
halen İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü'nde öğretim üyesidir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.