9789755706597
429900
https://www.hesapli24.com/kimlikli-bedenler-sanat-kimlik-cinsiyet
Kimlikli Bedenler; Sanat, Kimlik, Cinsiyet Sanat, Kimlik, Cinsiyet
11.92
Kimlikli Bedenlerde bir araya gelen yazılar, farklı dönemlerde üretilmiş, farklı türde yapıtlar üzerinden bedenin kimlik etrafındaki kültürel örüntülerine bakıyor. Sanatın ve tarihinin kimlik olgusunun kurgulanma sürecinde oynadığı ideolojik işlevi sorgulayan yazıların yanı sıra, günümüzde kimlik politikalarıyla ilgilenen sanatçıların, geçmişin yapıtlarından bugüne taşınan stereotipik temsilleri nasıl alt ettiği irdeleniyor.
Osmanlı resminden Cumhuriyet dönemine uzanan süreçte çıplaklık olgusunun sanatsal ve kültürel zemini, Türkiyenin modernleşme süreci bağlamında beden ve temsilleri, bir namus meselesi olarak heykel olgusu, kadınların çağdaş sanattaki öncü konumları, feminizm ve performans, kimlik politikaları bağlamında sanatta performatif beden, bedenin armağan kavramı bağlamında sanatsal bir metafora dönüşümü Kimlikli Bedenler - Sanat, Kimlik, Cinsiyette ele alınan konular.
AHU ANTMEN, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesini bitirdikten sonra Londra Üniversitesi Goldsmiths Kolejinde ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinde çağdaş sanat alanında yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. Cumhuriyet ve Radikal gazetelerinde sanat eleştirmenliği yaptı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde öğretim üyesidir. Yapıtları: 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar (Sel Yayıncılık, 2009), Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri (İletişim Yayınları, 2008), Zamanların Belleği: Ali Teoman Germaner (İş Bankası Kültür Yayınları, 2008), İçerdeki Yabancı: Hale Tenger (Yapı Kredi Yayınları, 2007).
Kimlikli Bedenlerde bir araya gelen yazılar, farklı dönemlerde üretilmiş, farklı türde yapıtlar üzerinden bedenin kimlik etrafındaki kültürel örüntülerine bakıyor. Sanatın ve tarihinin kimlik olgusunun kurgulanma sürecinde oynadığı ideolojik işlevi sorgulayan yazıların yanı sıra, günümüzde kimlik politikalarıyla ilgilenen sanatçıların, geçmişin yapıtlarından bugüne taşınan stereotipik temsilleri nasıl alt ettiği irdeleniyor.
Osmanlı resminden Cumhuriyet dönemine uzanan süreçte çıplaklık olgusunun sanatsal ve kültürel zemini, Türkiyenin modernleşme süreci bağlamında beden ve temsilleri, bir namus meselesi olarak heykel olgusu, kadınların çağdaş sanattaki öncü konumları, feminizm ve performans, kimlik politikaları bağlamında sanatta performatif beden, bedenin armağan kavramı bağlamında sanatsal bir metafora dönüşümü Kimlikli Bedenler - Sanat, Kimlik, Cinsiyette ele alınan konular.
AHU ANTMEN, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesini bitirdikten sonra Londra Üniversitesi Goldsmiths Kolejinde ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinde çağdaş sanat alanında yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. Cumhuriyet ve Radikal gazetelerinde sanat eleştirmenliği yaptı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde öğretim üyesidir. Yapıtları: 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar (Sel Yayıncılık, 2009), Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri (İletişim Yayınları, 2008), Zamanların Belleği: Ali Teoman Germaner (İş Bankası Kültür Yayınları, 2008), İçerdeki Yabancı: Hale Tenger (Yapı Kredi Yayınları, 2007).
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.