9786058045910
741613
https://www.hesapli24.com/meybudinin-tefsirinde-tasavvuf
Meybüdi'nin Tefsirinde Tasavvuf
11.40
Hicri ikinci ve üçüncü asırlarda sufilerin Kuran ayetlerini tasavvufi bakış açısıyla tefsir etmeye başlamasıyla işari tefsir okulu doğmuş oldu. Prof. Dr. Abdulvahap Yıldız'ın kaleme aldığı hicri beşinci asrın sonları ile altıncı asrın başlarında İran'ın Fars bölgesinde yaşamış ünlü bir müfessir, muhaddis ve mutasavvıf Reşidüddini Meybüdi'nin Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar adlı on ciltlik Farsça eserinin incelendiği Meybüdi'nin Tefsirinde Tasavvuf adlı bu çalışma, dört bölümden oluşmakta.Birinci bölümde, Meybüdi'nin hayatı, şahsiyeti, fikirleri ve eserleri hakkında bilgi verilirken, ikinci bölümde, Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar'da insanın manevi yapısını oluşturan nefis, akıl, kalp, ruh ve sır gibi konulardan bahsediliyor. Üçüncü bölümde, Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar'da usuli aşere ve diğer tasavvufi ıstılahlar inceleniyor. Dördüncü bölümde ise, Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar'da, uluhiyyet ve seyrü süluk kavramları üzerine duruluyor.
Hicri ikinci ve üçüncü asırlarda sufilerin Kuran ayetlerini tasavvufi bakış açısıyla tefsir etmeye başlamasıyla işari tefsir okulu doğmuş oldu. Prof. Dr. Abdulvahap Yıldız'ın kaleme aldığı hicri beşinci asrın sonları ile altıncı asrın başlarında İran'ın Fars bölgesinde yaşamış ünlü bir müfessir, muhaddis ve mutasavvıf Reşidüddini Meybüdi'nin Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar adlı on ciltlik Farsça eserinin incelendiği Meybüdi'nin Tefsirinde Tasavvuf adlı bu çalışma, dört bölümden oluşmakta.Birinci bölümde, Meybüdi'nin hayatı, şahsiyeti, fikirleri ve eserleri hakkında bilgi verilirken, ikinci bölümde, Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar'da insanın manevi yapısını oluşturan nefis, akıl, kalp, ruh ve sır gibi konulardan bahsediliyor. Üçüncü bölümde, Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar'da usuli aşere ve diğer tasavvufi ıstılahlar inceleniyor. Dördüncü bölümde ise, Keşfül Esrar ve Uddetül Ebrar'da, uluhiyyet ve seyrü süluk kavramları üzerine duruluyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.