Naum Tiyatrosu; 19.Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası 19.Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası

Stok Kodu:
9789750818011
Boyut:
135-195-0
Sayfa Sayısı:
408
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2010-06-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
14,93
9789750818011
610364
Naum Tiyatrosu; 19.Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası
Naum Tiyatrosu; 19.Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası 19.Yüzyıl İstanbulu'nun İtalyan Operası
14.93
İtalyan operasının 19. yüzyıl İstanbulunda ciddi anlamda filizlenmeye başlayarak geliştiği Beyoğlundaki Naum Tiyatrosu, yandığı 1870 yılına kadar yaklaşık 30 yıl boyunca şehrin kültür ve sanat hayatında çok önemli bir rol oynamıştı. Bugün yerinde Çiçek Pasajının bulunduğu sahne ilk olarak ilüzyonist Bartolomeo Bosco tarafından inşa edilmiş ve ardından idare arsa sahibi olan Halepli Naum ailesine geçerek zaman içerisinde Naum Tiyatrosu adını almıştı. 1848de kârgir olarak yeniden inşa edilen bina, Sultan Abdülmecidin de maddi ve manevi desteğini almış ve İstanbulda opera sahneleme imtiyazını da kazanarak bir tür imparatorluk tiyatrosu haline gelmişti. Emre Aracının yerli ve yabancı pek çok kaynağı tarayıp, arşiv belgelerini inceleyerek bir araya getirdiği bu kaynak kitapta, Naum Tiyatrosu inşaatından yok oluşuna, sanatçı profilinden seyirci mozaiğine, sahnelenen opera repertuvarından varyete temsillerine, karnaval balolarından yaşanan skandallara kadar pek çok değişik yönüyle ilk defa kapsamlı bir şekilde ele alınıyor
İtalyan operasının 19. yüzyıl İstanbulunda ciddi anlamda filizlenmeye başlayarak geliştiği Beyoğlundaki Naum Tiyatrosu, yandığı 1870 yılına kadar yaklaşık 30 yıl boyunca şehrin kültür ve sanat hayatında çok önemli bir rol oynamıştı. Bugün yerinde Çiçek Pasajının bulunduğu sahne ilk olarak ilüzyonist Bartolomeo Bosco tarafından inşa edilmiş ve ardından idare arsa sahibi olan Halepli Naum ailesine geçerek zaman içerisinde Naum Tiyatrosu adını almıştı. 1848de kârgir olarak yeniden inşa edilen bina, Sultan Abdülmecidin de maddi ve manevi desteğini almış ve İstanbulda opera sahneleme imtiyazını da kazanarak bir tür imparatorluk tiyatrosu haline gelmişti. Emre Aracının yerli ve yabancı pek çok kaynağı tarayıp, arşiv belgelerini inceleyerek bir araya getirdiği bu kaynak kitapta, Naum Tiyatrosu inşaatından yok oluşuna, sanatçı profilinden seyirci mozaiğine, sahnelenen opera repertuvarından varyete temsillerine, karnaval balolarından yaşanan skandallara kadar pek çok değişik yönüyle ilk defa kapsamlı bir şekilde ele alınıyor
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat