9786053163015
828393
https://www.hesapli24.com/sabiha-nin-kiz-kardesleri-turkiye-sinemasinda-kadinlar-deneyimler-ve-toplumsal-cinsiyet
Sabiha’nın Kız Kardeşleri;Türkiye Sinemasında Kadınlar, Deneyimler ve Toplumsal Cinsiyet
14.11
Sabiha'nın Kız Kardeşleri'nin başlangıç izleği Türkiye sinemasında kadınlar arası deneyimlerin ne şekilde temsil edildiği. Yakın okuma için seçilmiş dört film, İki Genç Kız, Toz Bezi, Mavi Dalga ve Aşk, Büyü vs., kadınlar arası deneyimleri feminist bir perspektiften inşa ediyor ve doğrudan feminist biçimlere ya da kameranın feminizmle üretken bir hizaya gelmesine olanak tanıyorlar.
Delal Yatçi'nin araştırması, tarihsellik arayışı içinde genişliyor ve kadın öznelliğinin temsil biçimlerini, kadınları merkeze taşıyan hikâyeleri ve buna işaret eden imgeleri/sesleri ya da “kadın yönetmen” meselesini, yani feminist sinemaya ilişkin pek çok tartışmayı Türkiye sineması üzerinden takip eden bir çerçeve kazanıyor. Böylelikle çalışma, feminist film teorisinin ana uğraklarına, kült metinlerine, bu metinler üzerine inşa edilen birikimlere, çatallanmalara, eleştirel görüşlere ve üretici çelişkilere de değinen bir kurguya kavuşuyor. Yeni feminist tahayyüllere, yeni feminist icatlara açılabilecek imkânlara işaret eden bir yol bu.
YAZAR HAKKINDA: 1986 doğumlu. Sınıf Öğretmenliği ve Sosyoloji bölümlerinde lisans eğitimlerini tamamladı. Yüksek lisansı Kültürel İncelemeler alanında yaptı ve tezinde kadınların deneyimlerini odağına alarak anadil eğitimi üzerine çalıştı. Sosyal Hizmetler'de ve Rehabilitasyon Merkezleri'nde bir süre öğretmenlik yaptı. Doktora çalışmasını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyoloji bölümünde 2021 yılında tamamladı.
Sabiha'nın Kız Kardeşleri'nin başlangıç izleği Türkiye sinemasında kadınlar arası deneyimlerin ne şekilde temsil edildiği. Yakın okuma için seçilmiş dört film, İki Genç Kız, Toz Bezi, Mavi Dalga ve Aşk, Büyü vs., kadınlar arası deneyimleri feminist bir perspektiften inşa ediyor ve doğrudan feminist biçimlere ya da kameranın feminizmle üretken bir hizaya gelmesine olanak tanıyorlar.
Delal Yatçi'nin araştırması, tarihsellik arayışı içinde genişliyor ve kadın öznelliğinin temsil biçimlerini, kadınları merkeze taşıyan hikâyeleri ve buna işaret eden imgeleri/sesleri ya da “kadın yönetmen” meselesini, yani feminist sinemaya ilişkin pek çok tartışmayı Türkiye sineması üzerinden takip eden bir çerçeve kazanıyor. Böylelikle çalışma, feminist film teorisinin ana uğraklarına, kült metinlerine, bu metinler üzerine inşa edilen birikimlere, çatallanmalara, eleştirel görüşlere ve üretici çelişkilere de değinen bir kurguya kavuşuyor. Yeni feminist tahayyüllere, yeni feminist icatlara açılabilecek imkânlara işaret eden bir yol bu.
YAZAR HAKKINDA: 1986 doğumlu. Sınıf Öğretmenliği ve Sosyoloji bölümlerinde lisans eğitimlerini tamamladı. Yüksek lisansı Kültürel İncelemeler alanında yaptı ve tezinde kadınların deneyimlerini odağına alarak anadil eğitimi üzerine çalıştı. Sosyal Hizmetler'de ve Rehabilitasyon Merkezleri'nde bir süre öğretmenlik yaptı. Doktora çalışmasını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyoloji bölümünde 2021 yılında tamamladı.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.