Sesin Büyüsü;Designing Sound Aesthetics in Cinema

Stok Kodu:
9789755539720
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
176
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-01-16
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
12,92
9789755539720
756559
Sesin Büyüsü;Designing Sound Aesthetics in Cinema
Sesin Büyüsü;Designing Sound Aesthetics in Cinema
12.92
Sinematik deneyimden bahsederken çoğunlukla sinemanın görsel bir anlatı kurgusu olduğu varsayılıp sinema yalnızca "izleme" ya da "seyretme" eylemlerine indirgenir. Oysaki SES film süresince izleyiciyi kendi dünyasının içine çeker ve günlük hayattaki hislerin referansında gerçeklik illüzyonu yaratır. Sözlerin tınısı, rüzgar uğultusunun şiddeti, sahne içinde bir an duyulan kuş sesi, müziğin ritmi ve tüm seslerle olan bütünlüğü, doğru bass frekans kullanımı, iyi tasarlanmış bir ejderha sesi ve tabii ki tüm bu karışık ve bol çeşitli seslerin içinde sessizliğin güçlü dramatik etkisi... (Ses) pozladığımız her bir kareyi eğer büker flulaştırır, netleştirir ve yönetmenin önüne koyar, aynı oyunculukları ve tüm disiplinleri düzenlediği gibi. Gökhan TİRYAKİ – Görüntü Yönetmeni, Yönetmen Yaratılmak istenen atmosferi tek bir dokunuşla yakalamak, yok etmek ya da değiştirmek, hepsi ses masasında mümkün. Kadri Beran TAŞKIN – Yönetmen Her projenizde sese en az ışık kadar, kamera kadar özen gösterin. Kurgu masasına oturduğunuzda, filminizi bitirdiğinizde kendinizi aldığınız kararların doğruluğundan dolayı tebrik edeceksiniz. Aksi, büyük bir pişmanlık olacaktır, kulağınıza küpe olsun. Oykun ASYALIOĞLU - Yönetmen, Yapımcı
Sinematik deneyimden bahsederken çoğunlukla sinemanın görsel bir anlatı kurgusu olduğu varsayılıp sinema yalnızca "izleme" ya da "seyretme" eylemlerine indirgenir. Oysaki SES film süresince izleyiciyi kendi dünyasının içine çeker ve günlük hayattaki hislerin referansında gerçeklik illüzyonu yaratır. Sözlerin tınısı, rüzgar uğultusunun şiddeti, sahne içinde bir an duyulan kuş sesi, müziğin ritmi ve tüm seslerle olan bütünlüğü, doğru bass frekans kullanımı, iyi tasarlanmış bir ejderha sesi ve tabii ki tüm bu karışık ve bol çeşitli seslerin içinde sessizliğin güçlü dramatik etkisi... (Ses) pozladığımız her bir kareyi eğer büker flulaştırır, netleştirir ve yönetmenin önüne koyar, aynı oyunculukları ve tüm disiplinleri düzenlediği gibi. Gökhan TİRYAKİ – Görüntü Yönetmeni, Yönetmen Yaratılmak istenen atmosferi tek bir dokunuşla yakalamak, yok etmek ya da değiştirmek, hepsi ses masasında mümkün. Kadri Beran TAŞKIN – Yönetmen Her projenizde sese en az ışık kadar, kamera kadar özen gösterin. Kurgu masasına oturduğunuzda, filminizi bitirdiğinizde kendinizi aldığınız kararların doğruluğundan dolayı tebrik edeceksiniz. Aksi, büyük bir pişmanlık olacaktır, kulağınıza küpe olsun. Oykun ASYALIOĞLU - Yönetmen, Yapımcı
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat