9786055216955
685407
https://www.hesapli24.com/sinemada-elektronik-muzik
Sinema'da Elektronik Müzik
8.57
İlhan Mimaroğlu, Elektronik Müzik kitabının önsözünde, bu konuda bir kitap yazmasının gerekçesi olarak ülkesinin elektronik müziğe iki önemli besteci vermesini (kendisi ile birlikte Bülent Areli kastediyor) gösteriyor. Ben de, sinemanın yanı sıra film müziği konusunda çalışan bir besteci, türüm de elektronik müzik olduğu için Sinemada Elektronik Film Müziklerini deşifre etme konusunda kendimi yetkin hissettim. Amacım, film müziğinde klasiğe en önemli alternatif olmuş elektronik film müziklerini inceleyerek, sinemanın müzik gibi önemli bir unsurunun bu türünü tanımlamak, bilgilerimi kâğıda dökerek katkıda bulunmak, ortak zevklere sahip insanlarla paylaşmak ve herşeyden önemlisi bundan sonraki çalışmalarda film yapımcılarına müzik seçiminde yön verme konusunda yardımcı olmaktır. Elektronik müziğin sinemada anlatıma getirdiği katkıları belirlemek bir başka önemli amacımdı.
İçerik
I. BÖLÜM: FİLM MÜZİĞİNİN TARİHSEL EVRİMİ
I.a. Film Müziği Nedir?
I.a.1. Sinemada Ritm ve Görüntü İlişkisi
I.b. Film Müziğinin Kısa Tarihçesi
I.b.1. Sesli Filme Geçiş ve İlk Besteciler
I.b.2. Epikler
I.b.3. Bernard Herrmann
I.b.4. Sinemada Caz Yapanlar
I.b.5. Yeni Dalga Melodileri, Kızılderili Tamtamları ve James Bond Temaları
I.b.6. 70li Yılların Başında Film Müziğinde Arayışlar
I.b.7. Beyazperdede Pop Müzik
II. BÖLÜM: NEW AGE VE SİNEMADAKİ YERİ
II.a. Elektronik Müzik
II.b. New Age Kültürü
II.b.1. Kraftwerk Otobanı
II.b.2. Jean Michel Jarre ve Müzikte Devrim
II.c. Film Müziğinde Giorgio Moroder Ekolü
II.c.1. Metropolis ve New Age Müziğinin Bilim-Kurgu Sinemasındaki Yeri
II.d. Egeden Evrene Ulaşan Ses: Vangelis
II.e. Çalışmalarında Elektronik Müzik Kullanan Yönetmen ve Yapımcılar
II.e.1. John Carpenter
II.e.2. Wolfgang Petersen
II.e.3. Peter Weir
II.e.4. David Puttnam
II.f. 80ler; Beyazperdede Elektronik Müziğin Altın Çağı
II.g. Akustik New Age
II.h. Günümüz Film Müziğinde Kullanılan Türlerin Genel Değerlendirmesi
II.h.1) Klasikde Gelecek Var!
II.h.2.) Klasik Orkestral Film Skorlamasında Yeni Nesil
II.h.3. Pop, Caz ve Diğer Alternatif Türler
II.h.3.a. Sinemada Balkan Esintileri
İlhan Mimaroğlu, Elektronik Müzik kitabının önsözünde, bu konuda bir kitap yazmasının gerekçesi olarak ülkesinin elektronik müziğe iki önemli besteci vermesini (kendisi ile birlikte Bülent Areli kastediyor) gösteriyor. Ben de, sinemanın yanı sıra film müziği konusunda çalışan bir besteci, türüm de elektronik müzik olduğu için Sinemada Elektronik Film Müziklerini deşifre etme konusunda kendimi yetkin hissettim. Amacım, film müziğinde klasiğe en önemli alternatif olmuş elektronik film müziklerini inceleyerek, sinemanın müzik gibi önemli bir unsurunun bu türünü tanımlamak, bilgilerimi kâğıda dökerek katkıda bulunmak, ortak zevklere sahip insanlarla paylaşmak ve herşeyden önemlisi bundan sonraki çalışmalarda film yapımcılarına müzik seçiminde yön verme konusunda yardımcı olmaktır. Elektronik müziğin sinemada anlatıma getirdiği katkıları belirlemek bir başka önemli amacımdı.
İçerik
I. BÖLÜM: FİLM MÜZİĞİNİN TARİHSEL EVRİMİ
I.a. Film Müziği Nedir?
I.a.1. Sinemada Ritm ve Görüntü İlişkisi
I.b. Film Müziğinin Kısa Tarihçesi
I.b.1. Sesli Filme Geçiş ve İlk Besteciler
I.b.2. Epikler
I.b.3. Bernard Herrmann
I.b.4. Sinemada Caz Yapanlar
I.b.5. Yeni Dalga Melodileri, Kızılderili Tamtamları ve James Bond Temaları
I.b.6. 70li Yılların Başında Film Müziğinde Arayışlar
I.b.7. Beyazperdede Pop Müzik
II. BÖLÜM: NEW AGE VE SİNEMADAKİ YERİ
II.a. Elektronik Müzik
II.b. New Age Kültürü
II.b.1. Kraftwerk Otobanı
II.b.2. Jean Michel Jarre ve Müzikte Devrim
II.c. Film Müziğinde Giorgio Moroder Ekolü
II.c.1. Metropolis ve New Age Müziğinin Bilim-Kurgu Sinemasındaki Yeri
II.d. Egeden Evrene Ulaşan Ses: Vangelis
II.e. Çalışmalarında Elektronik Müzik Kullanan Yönetmen ve Yapımcılar
II.e.1. John Carpenter
II.e.2. Wolfgang Petersen
II.e.3. Peter Weir
II.e.4. David Puttnam
II.f. 80ler; Beyazperdede Elektronik Müziğin Altın Çağı
II.g. Akustik New Age
II.h. Günümüz Film Müziğinde Kullanılan Türlerin Genel Değerlendirmesi
II.h.1) Klasikde Gelecek Var!
II.h.2.) Klasik Orkestral Film Skorlamasında Yeni Nesil
II.h.3. Pop, Caz ve Diğer Alternatif Türler
II.h.3.a. Sinemada Balkan Esintileri
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.