Sinemayı Anlamak; Marksist Perspektifler Marksist Perspektifler

Stok Kodu:
9789944492607
Boyut:
135-215-0
Sayfa Sayısı:
244
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-01-10
Çeviren:
Ertan Yılmaz
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
10,40
9789944492607
399033
Sinemayı Anlamak; Marksist Perspektifler
Sinemayı Anlamak; Marksist Perspektifler Marksist Perspektifler
10.40
Marksizm ve sinema en azından ortak bir konuyu paylaşır: ikisi de kitlelerle ilgilenir. Doğrudur, sinema kitlelere daha düzenli olarak hitap eder, bu nedenle de sinema; sermayenin kurumsal altyapısı ve (devletin serbest pazar denen o hayalete inancını açıkça söylemesine rağmen) devlet desteğiyle, iletişimin menzilini artıran ve genişleten teknolojiyle ve büyük ölçüde dolaşımda olan (melodramdan müziğe, anlatıdan özel efektlere kadar) çok çeşitli öykü anlatma ve estetik stratejilerini birleştiren sinemasal biçimlerle desteklenir. Sinemanın toplumsal menzili Marksistlerin bu araca yönelik gösterdiği kuramsal ve pratik ilgiyi açıklar. Marksizm devrim, devrime teşebbüs dediğimiz her şeyin sürekliliğindeki o büyük kırılmalarda ya da toplumsal kriz veya kültür devrimleri dediğimiz toplumsal gerginliklerin o daha az yoğunlaşmalarında kitlelere belirli aralıklarla hitap eder ve onları harekete geçirir. Sinema o anlara, toplumsal karışıklıklara önemli ölçüde uyum sağlar. Bu altüst oluşların artçı sarsıntıları sinema kuramlarında ve uygulamasında dalgalar halinde yayılmış, üretiminin ilk tarihsel koşullarının desteklemesinden uzun süre sonra yeni koşullara esin kaynağı olmuş, etkilemiş ve bu koşullarda yeniden işlenmiştir. İçindekiler Giriş: Marksizm, Sinema ve Film İncelemeleri Mike Wayne 1. Adorno, Benjamin, Brecht ve Sinema Ester Leslie 2. Gramsci, Sembène ve Kültür Politikası Marcia Landy 3. Althusserci Uğrağa Yeniden Dönmek Deborah Philips 4. Jameson, Postmodernizm ve Paranoyanın Yorumu Mike Wayne 5. Başarmak: Ateşli Geceler ve Beyaz Şeytan Filmlerini Artık ve Duygu Ekonomileri Olarak Okumak Anna Kornbluh 6. Çok Az Bilen Eleştirmenler: Hitchcock ve Olmayan Sınıf Paradigması Colin McArthur 7. Ekonomik ve Kurumsal Analiz: Tekelci Kapitalizm Olarak Hollywood Douglas Gomery 8. Hollywood, Kültür Politikası Kalesi Toby Miller 9. Kuzey Korede Devlet Sineması ve Pasif Devrim Hyangjin Lee 10. Anlatı, Kültür ve Meşruiyet: Zhang Yimounun Qui Junun Öyküsü Filminde Yineleme ve Biriciklik Xudong Zhang 11. Devrim Sinemaları: 1920lerde Rusya, 1960larda Küba Michael Chanan
Marksizm ve sinema en azından ortak bir konuyu paylaşır: ikisi de kitlelerle ilgilenir. Doğrudur, sinema kitlelere daha düzenli olarak hitap eder, bu nedenle de sinema; sermayenin kurumsal altyapısı ve (devletin serbest pazar denen o hayalete inancını açıkça söylemesine rağmen) devlet desteğiyle, iletişimin menzilini artıran ve genişleten teknolojiyle ve büyük ölçüde dolaşımda olan (melodramdan müziğe, anlatıdan özel efektlere kadar) çok çeşitli öykü anlatma ve estetik stratejilerini birleştiren sinemasal biçimlerle desteklenir. Sinemanın toplumsal menzili Marksistlerin bu araca yönelik gösterdiği kuramsal ve pratik ilgiyi açıklar. Marksizm devrim, devrime teşebbüs dediğimiz her şeyin sürekliliğindeki o büyük kırılmalarda ya da toplumsal kriz veya kültür devrimleri dediğimiz toplumsal gerginliklerin o daha az yoğunlaşmalarında kitlelere belirli aralıklarla hitap eder ve onları harekete geçirir. Sinema o anlara, toplumsal karışıklıklara önemli ölçüde uyum sağlar. Bu altüst oluşların artçı sarsıntıları sinema kuramlarında ve uygulamasında dalgalar halinde yayılmış, üretiminin ilk tarihsel koşullarının desteklemesinden uzun süre sonra yeni koşullara esin kaynağı olmuş, etkilemiş ve bu koşullarda yeniden işlenmiştir. İçindekiler Giriş: Marksizm, Sinema ve Film İncelemeleri Mike Wayne 1. Adorno, Benjamin, Brecht ve Sinema Ester Leslie 2. Gramsci, Sembène ve Kültür Politikası Marcia Landy 3. Althusserci Uğrağa Yeniden Dönmek Deborah Philips 4. Jameson, Postmodernizm ve Paranoyanın Yorumu Mike Wayne 5. Başarmak: Ateşli Geceler ve Beyaz Şeytan Filmlerini Artık ve Duygu Ekonomileri Olarak Okumak Anna Kornbluh 6. Çok Az Bilen Eleştirmenler: Hitchcock ve Olmayan Sınıf Paradigması Colin McArthur 7. Ekonomik ve Kurumsal Analiz: Tekelci Kapitalizm Olarak Hollywood Douglas Gomery 8. Hollywood, Kültür Politikası Kalesi Toby Miller 9. Kuzey Korede Devlet Sineması ve Pasif Devrim Hyangjin Lee 10. Anlatı, Kültür ve Meşruiyet: Zhang Yimounun Qui Junun Öyküsü Filminde Yineleme ve Biriciklik Xudong Zhang 11. Devrim Sinemaları: 1920lerde Rusya, 1960larda Küba Michael Chanan
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat