9786052819944
772514
https://www.hesapli24.com/stanislavskiden-grotowskiye-meyerholdden-brechte-oyunculukta-yontem-ve-rol-calismalari
Stanislavski'den Grotowski'ye Meyerhold'den Brecht'e Oyunculukta Yöntem ve Rol Çalışmaları
15.08
Ömer Yıldırım'ın tiyatro insanlarıyla yaptığı bu görüşmelerde ülkemizde tiyatro sanatının gerçek durumunun ne olduğu ve
daha başarılı bir duruma gelmesi için neler yapılması gerektiği konusu değişik açılardan irdelenerek aydınlatılmaya
çalışılıyor. Görüşülen sanatçıların sorulara verdikleri yanıtları okudukça önümüzde her biri farklı ve özgün yöntemlerle
kendini ayırt eden okulların kapıları açılıyor. Yale Tiyatro Okulu, Actor's Studio, Royal Academy of Dramatic Art gibi batılı
ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla Türkiye'deki konservatuarlar ve tiyatro okullarını karşılaştırabileceğimiz çeşitli boyutlar
ortaya çıkıyor. Dünyadaki kültür politikalarının tiyatro sanatını ve dolayısıyla oyuncunun yetişmesini nasıl etkilediği, sahne
ve seyirci kitlesinin etkileşimi gibi sorunların da tartışıldığını görüyoruz. Prof. Dr. Cevat ÇAPAN
Role nasıl hazırlanıyorlar? Ayla Algan, Can Gürzap, Engin Alkan, Haldun Dormen, Haluk Bilginer, İpek Bilgin, Kayhan
Yıldızoğlu, Metin Akpınar, Serkan Keskin, Suna Keskin ve Zafer Algöz Bu söyleşileri yaparken; amaç, oyunculuk yöntemleri
ve rol çalışmalarını teorik çalışmalardan öğrenmek yerine bizzat oyunculuk eğitimi veren tiyatro oyuncularının
deneyimlerinden yararlanmak ve uyguladıkları yöntemleri öğrenmek üzere bir saha çalışması yapmaktı. Benim için büyük
bir kazanç oldu. Ömer YILDIRIM
Ömer Yıldırım'ın tiyatro insanlarıyla yaptığı bu görüşmelerde ülkemizde tiyatro sanatının gerçek durumunun ne olduğu ve
daha başarılı bir duruma gelmesi için neler yapılması gerektiği konusu değişik açılardan irdelenerek aydınlatılmaya
çalışılıyor. Görüşülen sanatçıların sorulara verdikleri yanıtları okudukça önümüzde her biri farklı ve özgün yöntemlerle
kendini ayırt eden okulların kapıları açılıyor. Yale Tiyatro Okulu, Actor's Studio, Royal Academy of Dramatic Art gibi batılı
ülkelerdeki eğitim kurumlarıyla Türkiye'deki konservatuarlar ve tiyatro okullarını karşılaştırabileceğimiz çeşitli boyutlar
ortaya çıkıyor. Dünyadaki kültür politikalarının tiyatro sanatını ve dolayısıyla oyuncunun yetişmesini nasıl etkilediği, sahne
ve seyirci kitlesinin etkileşimi gibi sorunların da tartışıldığını görüyoruz. Prof. Dr. Cevat ÇAPAN
Role nasıl hazırlanıyorlar? Ayla Algan, Can Gürzap, Engin Alkan, Haldun Dormen, Haluk Bilginer, İpek Bilgin, Kayhan
Yıldızoğlu, Metin Akpınar, Serkan Keskin, Suna Keskin ve Zafer Algöz Bu söyleşileri yaparken; amaç, oyunculuk yöntemleri
ve rol çalışmalarını teorik çalışmalardan öğrenmek yerine bizzat oyunculuk eğitimi veren tiyatro oyuncularının
deneyimlerinden yararlanmak ve uyguladıkları yöntemleri öğrenmek üzere bir saha çalışması yapmaktı. Benim için büyük
bir kazanç oldu. Ömer YILDIRIM
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.