9786259908403
811109
https://www.hesapli24.com/suretimin-resmidir-sukru-bozluolcay-koleksiyonu-ndan-sanatci-atolyeleri-ve-otoportreler
Suretimin Resmidir;Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu’ndan Sanatçı Atölyeleri ve Otoportreler
43.89
Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'nun en ilgi çekici bölümlerinden biri olan “Sanatçı Atölyeleri” ve sanat
tarihinin en önemli temalarından biri olan “Sanatçı Otoportreleri” koleksiyonu için hazırlanan “Suretimin
Resmidir: Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'ndan Sanatçı Atölyeleri ve Otoportreler” isimli kitap Bozlu
Sanat Yayınları'ndan çıktı. Yazarlığını Oğuz Erten ve Dr. Özlem İnay Erten'in üstlendiği kitabın çevirisini Selim
Karlıtekin gerçekleştirdi.
…Atölye bir mabet bir ana karnı,"BEN"im kabuğum… Çok entim bir yer. Yalnızlık divanı. Dünyaya ve hayata
çok yukarılardan, uzaklardan kuş bakışı bakma, yahut derin kuyulara dalma rampası… (KOMET)
Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'nun en dikkat çekici bölümlerinden biri olan “Sanatçı Atölyeleri”
koleksiyonu, Osmanlı dönemi ressamlarından günümüz sanatçılarına dek, farklı jenerasyondan birçok
sanatçının palet, fırça, önlük, boya tüpleri gibi sanatsal üretimleri esnasında kullandıkları malzemelerikapsayan içeriğiyle, “sanatçı ve atölye” ilişkisini yansıtan yeni okumalara olanak tanımayı, Türkiye'de
koleksiyon fikri ve mantığına yeni bir bakış sunmayı amaçlıyor. Türkiye'de bu kapsamdaki tek örnek olan
koleksiyonda Şevket Dağ'dan, Fahrelnissa Zeid ve Nejad Melih Devrim'e, Mübin Orhon'dan, Mehmet
Güleryüz, Nur Koçak, Komet, Utku Varlık, Neş'e Erdok, Seyhun Topuz ve Bedri Baykam'a kadar çok sayıda
sanatçının atölyelerinde kullandıkları kendileri ile özdeşleşmiş malzemeleri görebilmek mümkün.
Sanatçılar için hem yaşadığının, varlığının kanıtı hem de bir tür içe dönüş, kendiyle hesaplaşma, kendini nasıl
gördüğü ve göstermek istediğinin delili olarak bir tür “iz” bırakma arzusunun dışavurumu gibi
değerlendirilebilecek “Sanatçı Otoportreleri” ise sanat tarihinin en sıra dışı ve ilgi çekici konularından biri
olarak, Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'nun önemli bir bölümünü temsil ediyor. Koleksiyonda yer alan,
Süleyman Seyyid'den Nazmi Ziya Güran'a, Fahrelnissa Zeid'den Bedri Rahmi Eyüboğlu'na, Adnan Çoker'den,
Burhan Uygur, Yüksel Arslan ve günümüz sanatçılarına kadar uzanan otoportreler, sanat tarihindeki önemli
bir geleneğe ait dilin zaman içindeki değişimini yansıtırken, sanatçıların bireysel üsluplarındaki farklılıkları da
gözler önüne seriyor.
Kitap dolayısıyla Bozlu Art Project Mongeri Binası 19 Haziran – 2 Eylül 2023 tarihleri arasında “Suretimin
Resmidir: Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'ndan Sanatçı Atölyeleri ve Otoportreler” isimli sergiye de ev
sahipliği yapıyor. Sergi, koleksiyonu yapılan nesnelerin tek başına taşıdığı anlamın ötesinde, bir bütün olarak
değerlendirildiğinde ortaya çıkan çok boyutlu kavramsal çerçevesine odaklanmayı ve izleyiciye alternatif bakış
açıları sunmayı amaçlıyor.
Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'nun en ilgi çekici bölümlerinden biri olan “Sanatçı Atölyeleri” ve sanat
tarihinin en önemli temalarından biri olan “Sanatçı Otoportreleri” koleksiyonu için hazırlanan “Suretimin
Resmidir: Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'ndan Sanatçı Atölyeleri ve Otoportreler” isimli kitap Bozlu
Sanat Yayınları'ndan çıktı. Yazarlığını Oğuz Erten ve Dr. Özlem İnay Erten'in üstlendiği kitabın çevirisini Selim
Karlıtekin gerçekleştirdi.
…Atölye bir mabet bir ana karnı,"BEN"im kabuğum… Çok entim bir yer. Yalnızlık divanı. Dünyaya ve hayata
çok yukarılardan, uzaklardan kuş bakışı bakma, yahut derin kuyulara dalma rampası… (KOMET)
Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'nun en dikkat çekici bölümlerinden biri olan “Sanatçı Atölyeleri”
koleksiyonu, Osmanlı dönemi ressamlarından günümüz sanatçılarına dek, farklı jenerasyondan birçok
sanatçının palet, fırça, önlük, boya tüpleri gibi sanatsal üretimleri esnasında kullandıkları malzemelerikapsayan içeriğiyle, “sanatçı ve atölye” ilişkisini yansıtan yeni okumalara olanak tanımayı, Türkiye'de
koleksiyon fikri ve mantığına yeni bir bakış sunmayı amaçlıyor. Türkiye'de bu kapsamdaki tek örnek olan
koleksiyonda Şevket Dağ'dan, Fahrelnissa Zeid ve Nejad Melih Devrim'e, Mübin Orhon'dan, Mehmet
Güleryüz, Nur Koçak, Komet, Utku Varlık, Neş'e Erdok, Seyhun Topuz ve Bedri Baykam'a kadar çok sayıda
sanatçının atölyelerinde kullandıkları kendileri ile özdeşleşmiş malzemeleri görebilmek mümkün.
Sanatçılar için hem yaşadığının, varlığının kanıtı hem de bir tür içe dönüş, kendiyle hesaplaşma, kendini nasıl
gördüğü ve göstermek istediğinin delili olarak bir tür “iz” bırakma arzusunun dışavurumu gibi
değerlendirilebilecek “Sanatçı Otoportreleri” ise sanat tarihinin en sıra dışı ve ilgi çekici konularından biri
olarak, Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'nun önemli bir bölümünü temsil ediyor. Koleksiyonda yer alan,
Süleyman Seyyid'den Nazmi Ziya Güran'a, Fahrelnissa Zeid'den Bedri Rahmi Eyüboğlu'na, Adnan Çoker'den,
Burhan Uygur, Yüksel Arslan ve günümüz sanatçılarına kadar uzanan otoportreler, sanat tarihindeki önemli
bir geleneğe ait dilin zaman içindeki değişimini yansıtırken, sanatçıların bireysel üsluplarındaki farklılıkları da
gözler önüne seriyor.
Kitap dolayısıyla Bozlu Art Project Mongeri Binası 19 Haziran – 2 Eylül 2023 tarihleri arasında “Suretimin
Resmidir: Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu'ndan Sanatçı Atölyeleri ve Otoportreler” isimli sergiye de ev
sahipliği yapıyor. Sergi, koleksiyonu yapılan nesnelerin tek başına taşıdığı anlamın ötesinde, bir bütün olarak
değerlendirildiğinde ortaya çıkan çok boyutlu kavramsal çerçevesine odaklanmayı ve izleyiciye alternatif bakış
açıları sunmayı amaçlıyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.