Tensemeler

Stok Kodu:
9789755711607
Boyut:
140-200-0
Sayfa Sayısı:
68
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007-04-18
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
8,00
9789755711607
377506
Tensemeler
Tensemeler
8.00
Kitabın Birinci Bölümü'nde, dilin yıpratıcı gücüne karşı gövdenin dinginliği, kendi içinde tutarlığı; Kutsal Kitaplar'dan (Tevrat), mitolojiden güncelliğe ve güncellikten yine mitolojiye karşılıklı dönüşümlerin yoğun imgelerle anlatımı hemen göze çarpan, başat özelliklerden = Sarkar kız pencereden Mahalle sesiyle Memeleri sözlerinden masum * ya da Sodom'un Bir Ânı'ndan: Tutulmamış sözleri gösteriyordu bütün saatler Safra göllerinde yıkanırken güneş Kükürt yüzükler yağarken gökten Tarihsel göndermelerle cinselliğin barok bir dokuda yansıtıldığı kimi şiirler imgelemin alabildiğine soluk alıp verdiği bir düzeye erişiyor. Don Juan şiirinden = Koçbaşlarımla dayandım açmaz kapılarına Günlerce kuşattım seni, gecelerce Böylece, şairin bireysel çıkışıyla tarihsel plân arasında bir nesnel mütekabiliyet sağlanmış oluyor. Anima, İmago, Satiriasis gibi şiirlerde Alova Freud-Jung simgeleriyle, soyut bir düzlemde, zamansızlık-mekânsızlık ilkelerini, çarpıcı imgelerle okuyucunun imgelemine açıyor: İmago şiirinden = Sonsuz çölde yapayalnız Terliyorum dikenlerimi Gölgem Döner aynam Sessiz yankı. Pentimento'da ise kişisel deneyimden mitolojik nesnelere yönelerek zaman kavramını sorguluyor. Yer yer yergisel çıkışlara tanık oluyoruz Birinci Bölüm'de = Kaktüs Kadın'dan Fırlatıyor iğnelerini kaktüs kadın Sarınca bir erkek kokusu tuz çölünü Kitabın İkinci Bölüm'ünde Alova'nın Anadolu efsanelerine yöneldiğine tanık oluyoruz. Hero ile Leandros, Philemon ile Baukis, Pigmalion, Ölümsüz Orfeus gibi dünyaca bilinen efsaneleri Alova çağdaş bir açıdan yorumluyor. Örneğin, Pigmalion şiirinde efsanenin ana temasına bağlı kalarak ve modern nesne ve görüntüler kullanarak yepyeni bir yorum sunuyor okura. Tensemeler, bir bütün olarak okunduğunda, tenin ve tinin karşılıklı etkileşimlerini çok boyutlu bir bakış açısından sergiliyor. (Tanıtım bülteninden)
Kitabın Birinci Bölümü'nde, dilin yıpratıcı gücüne karşı gövdenin dinginliği, kendi içinde tutarlığı; Kutsal Kitaplar'dan (Tevrat), mitolojiden güncelliğe ve güncellikten yine mitolojiye karşılıklı dönüşümlerin yoğun imgelerle anlatımı hemen göze çarpan, başat özelliklerden = Sarkar kız pencereden Mahalle sesiyle Memeleri sözlerinden masum * ya da Sodom'un Bir Ânı'ndan: Tutulmamış sözleri gösteriyordu bütün saatler Safra göllerinde yıkanırken güneş Kükürt yüzükler yağarken gökten Tarihsel göndermelerle cinselliğin barok bir dokuda yansıtıldığı kimi şiirler imgelemin alabildiğine soluk alıp verdiği bir düzeye erişiyor. Don Juan şiirinden = Koçbaşlarımla dayandım açmaz kapılarına Günlerce kuşattım seni, gecelerce Böylece, şairin bireysel çıkışıyla tarihsel plân arasında bir nesnel mütekabiliyet sağlanmış oluyor. Anima, İmago, Satiriasis gibi şiirlerde Alova Freud-Jung simgeleriyle, soyut bir düzlemde, zamansızlık-mekânsızlık ilkelerini, çarpıcı imgelerle okuyucunun imgelemine açıyor: İmago şiirinden = Sonsuz çölde yapayalnız Terliyorum dikenlerimi Gölgem Döner aynam Sessiz yankı. Pentimento'da ise kişisel deneyimden mitolojik nesnelere yönelerek zaman kavramını sorguluyor. Yer yer yergisel çıkışlara tanık oluyoruz Birinci Bölüm'de = Kaktüs Kadın'dan Fırlatıyor iğnelerini kaktüs kadın Sarınca bir erkek kokusu tuz çölünü Kitabın İkinci Bölüm'ünde Alova'nın Anadolu efsanelerine yöneldiğine tanık oluyoruz. Hero ile Leandros, Philemon ile Baukis, Pigmalion, Ölümsüz Orfeus gibi dünyaca bilinen efsaneleri Alova çağdaş bir açıdan yorumluyor. Örneğin, Pigmalion şiirinde efsanenin ana temasına bağlı kalarak ve modern nesne ve görüntüler kullanarak yepyeni bir yorum sunuyor okura. Tensemeler, bir bütün olarak okunduğunda, tenin ve tinin karşılıklı etkileşimlerini çok boyutlu bir bakış açısından sergiliyor. (Tanıtım bülteninden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat