9786258253009
749553
https://www.hesapli24.com/turk-sanatinin-buyuk-ustalari-8-nazmi-ziya
Türk Sanatının Büyük Ustaları 8;Nazmi Ziya
11.31
Fatih Sultan Mehmed'in hocası Molla Güranî'nin soyundan gelen Nazmi Ziya, ilk resim eğitimini amcası Binbaşı
Hasip'ten almıştı. Oğlunun ressam olmasını istemeyen Mehmet Ziya Bey'in binbaşı kardeşi ile Nazmi Ziya'nın
bu sanatsal bağını yanlış bulup onları birbirlerinden uzaklaştırması, genç resim heveslisini bir süre dizginlemişti.
Mekteb-i Mülkiye-i Şahâne'den mezun olan Nazmi Ziya, o dönemde babasını kaybedince resim tutkusunun
peşine düşerek Sanâyi-i Nefîse Mektebi'ne kaydını yaptırmış ve böylece Türk resim sanatı tarihinin önemli
kişiliklerinden biri haline geleceği yeni bir hayatın ilk adımını atmıştı.
Salvatore Valéri, Warnia Zarzecki, Hoca Ali Rıza gibi ressamlardan eğitim alan Nazmi Ziya, İstanbul'a geldiği
dönemde Sanâyi-i Nefîse Mektebi'ni de ziyaret eden Paul Signac'ın dikkatini çeken eserler üretmişti. Nitekim
ertesinde Paris'te sanat eğitimi almaya başlamış, memleketine döndükten sonra Türk resim sanatı tarihinde
1914 Kuşağı olarak bilinen ressam grubu arasında yer almıştı. Bir ressamın en büyük ustasının doğa olduğuna
inanan Nazmi Ziya, manzara resimleriyle özgün bir resim dili geliştirmişti. Cumhuriyet'in ilanından sonra Sanâyi-
i Nefîse Mektebi'nin müdürlüğünü de yapmış, yapıtlarıyla Türk resminin modernleşme sürecine katkılar
sağlamıştır.
“Türk Sanatının Büyük Ustaları” serisinin sekizinci kitabı Nazmi Ziya, resim heyecanıyla dolu bir çocuğun bir
ülkenin önemli ressamlarından ve eğitmenlerinden biri haline gelmesine dek geçen dönemde yaşadıklarına ışık
tutuyor. Tarihi bir toplumsal dönüşümün ve Cumhuriyet reformlarının simgesi olan Taksim Meydanı adlı
eseriyle geniş kitlelerce bilinen Nazmi Ziya'nın gerek şahsi hayatına gerekse dönemin sosyal koşullarına
değinen kitap, okura dönemin toplum ve birey algısının değişimini resimler üzerinden gözlemlemeye dair
ipuçları veriyor.
Fatih Sultan Mehmed'in hocası Molla Güranî'nin soyundan gelen Nazmi Ziya, ilk resim eğitimini amcası Binbaşı
Hasip'ten almıştı. Oğlunun ressam olmasını istemeyen Mehmet Ziya Bey'in binbaşı kardeşi ile Nazmi Ziya'nın
bu sanatsal bağını yanlış bulup onları birbirlerinden uzaklaştırması, genç resim heveslisini bir süre dizginlemişti.
Mekteb-i Mülkiye-i Şahâne'den mezun olan Nazmi Ziya, o dönemde babasını kaybedince resim tutkusunun
peşine düşerek Sanâyi-i Nefîse Mektebi'ne kaydını yaptırmış ve böylece Türk resim sanatı tarihinin önemli
kişiliklerinden biri haline geleceği yeni bir hayatın ilk adımını atmıştı.
Salvatore Valéri, Warnia Zarzecki, Hoca Ali Rıza gibi ressamlardan eğitim alan Nazmi Ziya, İstanbul'a geldiği
dönemde Sanâyi-i Nefîse Mektebi'ni de ziyaret eden Paul Signac'ın dikkatini çeken eserler üretmişti. Nitekim
ertesinde Paris'te sanat eğitimi almaya başlamış, memleketine döndükten sonra Türk resim sanatı tarihinde
1914 Kuşağı olarak bilinen ressam grubu arasında yer almıştı. Bir ressamın en büyük ustasının doğa olduğuna
inanan Nazmi Ziya, manzara resimleriyle özgün bir resim dili geliştirmişti. Cumhuriyet'in ilanından sonra Sanâyi-
i Nefîse Mektebi'nin müdürlüğünü de yapmış, yapıtlarıyla Türk resminin modernleşme sürecine katkılar
sağlamıştır.
“Türk Sanatının Büyük Ustaları” serisinin sekizinci kitabı Nazmi Ziya, resim heyecanıyla dolu bir çocuğun bir
ülkenin önemli ressamlarından ve eğitmenlerinden biri haline gelmesine dek geçen dönemde yaşadıklarına ışık
tutuyor. Tarihi bir toplumsal dönüşümün ve Cumhuriyet reformlarının simgesi olan Taksim Meydanı adlı
eseriyle geniş kitlelerce bilinen Nazmi Ziya'nın gerek şahsi hayatına gerekse dönemin sosyal koşullarına
değinen kitap, okura dönemin toplum ve birey algısının değişimini resimler üzerinden gözlemlemeye dair
ipuçları veriyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.